Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
Klik
hier voor een printbare pdf
versie.
Algemene voorwaarden online verkoop
Deze
Algemene Voorwaarde van de Belgische website Netpulse.be treden in werking
op 15.04.2022.
Inhoudsopgave:
Artikel 1.
Definities
Artikel 2.
Identiteit van de onderneming
Artikel 3.
Toepasselijkheid
Artikel 4.
Het aanbod
Artikel 5.
De overeenkomst
Artikel 6.
Herroepingsrecht
Artikel 7.
Kosten in geval van herroepingsrecht
Artikel 8.
Verplichtingen van de onderneming bij herroeping
Artikel 9.
Uitsluiting van herroepingsrecht
Artikel 10.
De prijs
Artikel 11.
Nakoming en extra garanties
Artikel 12.
Betaling
Artikel 13.
Levering en uitvoering
Artikel 14.
Duurtransactie: duur, opzegging en verlening
Artikel 15.
Klachtenregeling
Artikel 16.
Geschillenregeling
Artikel 17.
Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel
18. Wijziging van de Algemene voorwaarden
Artikel 1. Definities
In deze
voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon
die lid is van NETPULSE NV en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of
diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet
handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-,
ambachts- of beroepsactiviteit;
3. Overeenkomst op afstand: en overeenkomst die
tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud
en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend
of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op
afstand;
4. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de
consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale
vorm geproduceerd en geleverd worden;
6. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de
consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
7. Modelformulier voor herroeping: het in
Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor
herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de
consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
8. Techniek voor communicatie op afstand:
middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder
dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn
samengekomen;
9. Dag: kalenderdag;
10. Duurtransactie: een
overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of
diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is
gespreid.
Artikel 2. Identiteit van de onderneming
Handelsnaam ondernemer:
|
NETPULSE
NV |
Vestigingsadres: |
Molenstraat
65, 2810 Rumst, België |
Telefoonnummer: |
03
288 34 00 |
Bereikbaarheid: |
Maandag:
15u00 - 20u00
Dinsdag:
GESLOTEN
Woensdag:
15u00 - 21u00
Donderdag:
GESLOTEN
Vrijdag:
15u00 - 20u00
Zaterdag:
08u00 - 13u00
Zondag:
GESLOTEN
|
E-mailadres: |
cameron@scubadivers.be |
KBO-nummer: |
0898.485.858 |
BTW
nummer: |
BE0898.485.858 |
Artikel 3. Toepasselijkheid
1. Deze
algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op
elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst
van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt
gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de onderneming zijn
in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos
worden toegezonden.
3. Indien de
overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het
vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van
deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter
beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een
eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien
dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden
toegezonden.
4. Voor het geval
dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke goed- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van
overeenkomstige toepassing, m.a.w. huidige overeenkomst heeft voorrang. Ingeval
van twijfel over de betekenis van een beding, prevaleert de voor de consument
gunstigste interpretatie.
Artikel 4. Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Het aanbod
is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te
passen.
2. Het
aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden
producten en/of
diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling
van het aanbod door
de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen
zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten.
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer
niet.
3. Alle
afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen
geen aanleiding zijn tot
schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
4.
Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de
aangeboden producten. Ondernemer
kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van
de producten.
5. Elk
aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de
rechten en verplichtingen
zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5. De overeenkomst
1. De
overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van
het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2.Indien de
consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
onderneming zo spoedig mogelijk langs elektronische weg de ontvangst van de
aanvaarding van het aanbod.
3. Indien de
overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de onderneming passende
technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische
overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de
consument elektronisch kan betalen, zal de onderneming daartoe passende
veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De
onderneming kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de
consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die
feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de
overeenkomst op afstand. Indien de onderneming op grond van dit onderzoek goede
gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd
gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering
bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De
ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale
inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige
wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden
opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de
vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en
de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken,
dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
herroepingsrecht;
- de informatie over garanties
en bestaande service na aankoop;
- de prijs met inbegrip van
alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover
van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling,
aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- de vereisten voor opzegging
van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één
jaar of van onbepaalde duur is;
- indien de consument een
herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
Artikel 6. Herroepingsrecht
Bij producten:
1. Bij de
aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in
op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de
consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens
de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de
verpakking. Hij
zal het
product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om
te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
Indien hij
van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle
geleverde toebehoren en - indien
redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de
ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en
duidelijke instructies.
Indien de
consument de originele verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk heeft
beschadigd en/of het product niet in originele nieuwstaat retourneert, heeft
ondernemer het recht om een bedrag aan waardevermindering in mindering te
brengen op het terug te betalen bedrag.
3. Wanneer
de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht
dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de
ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het
modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen
maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen
retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4. Indien de
klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft
gemaakt
gebruik te
willen maken van zijn herroepingsrecht en/of het product niet aan de ondernemer
heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij diensten:
5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de
overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14
dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich
richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de
levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7. Kosten in geval van herroepingsrecht
1. Indien de
consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten
van
terugzending
voor zijn rekening.
2. Indien de
consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig
mogelijk,
doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de
voorwaarde
dat het
product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van
complete
terugzending
overlegd kan worden.
Artikel 8. Verplichtingen van de ondernemer bij
herroeping
1. Als de
ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze
mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een
ontvangstbevestiging.
2. De
ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele
leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde
product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument
hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te
halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of
tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang
welk tijdstip eerder valt.
3. De
ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument
heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De
terugbetaling is kosteloos voor de consument.
4. Als de
consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de
goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de
duurdere methode niet terug te betalen.
Artikel 9. Uitsluiting van herroepingsrecht
1. De
ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten
zoals
omschreven
in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de
ondernemer
dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de
overeenkomst, heeft
vermeld.
2.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- Verzegelde producten die om
redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te
worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Verzegelde audio-,
video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering
is verbroken;
- die door de ondernemer tot
stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die door hun aard niet kunnen
worden teruggezonden;
- die duidelijk persoonlijk van
aard zijn;
- Kranten, tijdschriften of
magazines, met uitzondering van abonnementen hierop.
3. Uitsluiting van
het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
- waarvan de levering met
uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de
bedenktijd is verstreken;
- betreffende logies, vervoer,
restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde
datum of tijdens een bepaalde periode.
Artikel 10. De prijs
1. Gedurende
de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten
en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderingen in
btw-tarieven.
2. In
afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de
prijzen gebonden
zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen
invloed op heeft,
met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het
feit dat eventueel
vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan
indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4.
Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn
alleen toegestaan
indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het
gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de
consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de
dag waarop de
prijsverhoging ingaat.
5. De in het
aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw en
verzendkosten.
6. Alle
prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van
druk – en zetfouten
wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer
niet verplicht
het product volgens de foutieve prijs te leveren.
Artikel 11. Conformiteit en Garantie
1. De
ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de
overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid
en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
ondernemer er tevens
voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door
de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de
wettelijke rechten en
vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer
kan doen gelden.
3. Eventuele
gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering aan
de ondernemer
schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te
geschieden in de originele
verpakking en in nieuwstaat verkerend.
4. De
garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.
De ondernemer
is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten
voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele
adviezen ten aanzien
van het gebruik of de toepassing van de producten.
5. De
garantie geldt niet indien:
- De consument de geleverde
producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft
laten repareren en/of bewerken;
- De geleverde producten aan
abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig
worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de
verpakking behandeld zijn;
- De ondeugdelijkheid geheel of
gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid
heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste
materialen.
Artikel 12. Betaling
1. Voor
zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst,
vangt deze termijn
aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. De
consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
betaalgegevens onverwijld
aan de ondernemer te melden.
3. In geval
van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen,
het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te
brengen.
Artikel 13. Levering en uitvoering
1. De
ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
ontvangst nemen en bij de
uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen
tot verlening
van diensten.
2. Als
plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar
heeft gemaakt.
3. Met
inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het
bedrijf geaccepteerde
bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument
akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging
vertraging ondervindt,
of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden
uitgevoerd, ontvangt de
consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft
bericht. De consument
heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument
heeft geen recht op een schadevergoeding.
4. Alle
levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de
consument geen rechten
ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
5. In geval
van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag
dat de consument
betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na
ontbinding, terugbetalen.
6. Indien
levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer
zich inspannen om een
vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op
duidelijke en begrijpelijke
wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen
kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending
zijn voor rekening van de ondernemer.
7. Het
risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer
tot het moment van
bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend
gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14. Duurtransactie: opschorting en ontbinding
1. De
ondernemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de
overeenkomst te ontbinden, indien;
- De consument de
verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt;
- Na het sluiten van de
overeenkomst de ondernemer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond
geven te vrezen dat de consument de verplichtingen niet zal nakomen. In
geval er goede grond bestaat te vrezen dat de consument slechts
gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts
toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.
2. De
ondernemer is bevoegd om de overeenkomst te ontbinden indien
zich omstandigheden voordoen, welke van dien aard zijn, dat nakoming van de
overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet
langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden
voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de
overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
3. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast
hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten
komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop gebruiker geen invloed kan
uitoefenen, doch waardoor gebruiker niet in staat is de verplichtingen na te
komen. Werkstakingen in het bedrijf van gebruiker worden daaronder begrepen.
4. Partijen
kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit
de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden
is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder
verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
5. De ondernemer heeft het recht om die ten
tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen
uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, is de ondernemer
gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat
te factureren. De consument is gehouden deze factuur te betalen.
Artikel 15. Klachtenregeling
1. De
ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en
behandelt de klacht
overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten
over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en
duidelijk omschreven
worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de
ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend
vanaf de datum van
ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt,
wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
bericht van
ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de
klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat
vatbaar is voor de
geschillenregeling. De onderneming heeft 4 weken tijd om de klacht in der minne te regelen.
5. Bij
klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij
klachten die niet in
onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot
het Europees ODR
platform (http://ec.europa.eu/odr).
6. Een
klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer
schriftelijkanders
aangeeft.
7.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos
vervangen of repareren.
Artikel 16. Toepasselijk recht en Geschillenregeling
1. Op overeenkomsten
tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden
betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Ook indien de
consument woonachtig is in het buitenland.
2. Ingeval
van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de
Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
3. De ondernemer
heeft het recht het geschil voor te leggen aan de volgends de wet bevoegde
rechter.
4. Partijen
zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste
hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
Artikel 17. Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel
van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van
de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op
zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 18. Wijziging van de Algemene voorwaarden
1.Van toepassing is steeds de laatste versie zoals die gold ten tijde van
het tot stand komen van de overeenkomst.
2.
Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe
geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke
wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest
gunstige bepaling zal prevaleren.